Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011 το Σεμινάριο για την Παιδική Παχυσαρκία που διοργάνωσε ο σύλλογος Lepanto με τη διαιτολόγο Μαρία Κατσαγάννη.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του πνευματικού κέντρους της Μητρόπολης Ναυπάκτου και παρά τον άσχημο καιρό και διάφορες παράλληλες εκδηλώσεις στην περιοχή της Ναυπακτίας την παρακολούθησαν περίπου 70 άτομα.
Ομιλητές ήταν οι: Αλεξανδροπούλου Βικτωρία (παιδίατρος ΕΣΥ), Κατσαγάννη Μαρία (Διαιτολόγος), Καραιβάζογλου (Παιδοψυχίατρος) και Ποσονίδης Χαράλαμπος (Γυμναστής), οι οποίοι ανέλυσαν το μείζον πρόβλημα της Παιδικής Παχυσαρκίας ο καθένας από τη σκοπιά του.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε για τις χορηγίες τους το ζαχαροπλαστείο η “Γωνιά του Γλυκού”, Κεφαλόβρυσο Ναυπάκτου, το Ανθοπωλείο “ΑΝΕΜΩΝΗ” Μαρία Χασάνη, ΑφΟΙ Γεωργικόπουλοι Ο.Ε.
Στη συνεχεια μορείτε να δείτε μια σύντομη περίληψη των ομιλιών και τις διαφάνειές του κλαθε ομιλητή.
Αλεξανδροπούλου Βικτωρία – Παιδική Παχυσαρκεία από την πλευρά της Ιατρικής
Κατσαγάννη Μαρία – Παιδική Παχυσαρκεία, Ο ρόλος της Διατροφής
Καραιβάζογλου Κατερίνα – Παιδική Παχυσαρκεία, Ψυχολογικές Συνιστώσες
Ποσονίδης Χαράλαμπος (posonidis@gmail.com) – Παιδική Παχυσαρκεία και Σωματική Άσκηση
Περίληψη
Η φυσική δραστηριότητα και η κάθε μορφής άσκηση κατά επέκταση, είναι από τους βασικότερους παράγοντες για την πρόληψη δημιουργίας υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών. Μαζί με την υγιεινή διατροφή αποτελούν τις σημαντικότερες προϋποθέσεις που θα πρέπει οι γονείς να εξασφαλίσουν από τη νηπιακή ηλικία στα παιδιά τους και να τις παρέχουν με τρόπο ώστε να τις βιώνουν σε όλη τους τη ζωή.
Στα ήδη παχύσαρκα παιδιά η συμβολή του ειδικού γυμναστή στην επίλυση του προβλήματος αποτελεί αναγκαία και καθοριστική. Το παιδί που ντρέπεται για το σώμα του, ζει σε μια άρνηση και απομόνωση , έχοντας χαμηλή αυτοεκτίμηση και τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει απαιτούν υπομονή , συνεργασία και συνεχή προσπάθεια. Οι ασκήσεις πρέπει να είναι αερόβιες (βάδισμα, χαλαρό τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο), ήπιας έντασης και σταδιακής διάρκειας. Το παιδί θα πρέπει να ενθαρρύνεται συνέχεια και οι γονείς να συμμετέχουν στην προσπάθεια. Παράλληλα επειδή η διαδικασία είναι διαρκής και πολύχρονη απαιτείται η συνεργασία όλων των ατόμων του οικογενειακού περιβάλλοντος, καθώς επίσης και των δασκάλων του σχολείου, όπου ο ρόλος τους θεωρείται απαραίτητος.